lördag 15 december 2012

Tjoooheeeeej!!!!

Vad veckan sprang iväg!

Veckan som gått har bjudit på lite mer snö, en förbannat massa strömavbrott VARJE dag, lite förkylning, antagningsbesked och till sist lite magsjuka!

Det är jag som varit förkyld men idag har jag känt mig riktigt bra. Förutom att näsan är röd och torr av allt snytande....
Ellan skruttan inledde fredagsmyset med att kräkas på vardagsrumsgolvet :-( Nu är hon jättehängig och har kräkts ytterligare 3 gånger.Vi som skulle på kalas både i morgon och på söndag, trist... Nu e det bara hålla tummar och tår igen för att vi andra klarar oss!

Jag fick ett antagningsbesked till en förskollärarutbildning nu i onsdags. Jag vart antagen :-) Men jag ska inte gå den.... Det var en distansutbildning i Växjö som jag sökte i 3:e hand. Mina två första val är jag inte behörig till då jag saknar Engelska B. Men nu ska jag "sätta mig i skolbänken" och läsa Engelska B på distans. Så jag senare kan söka den utbildning jag helst vill gå :-)

Strömavbrotten vi har VARENDA DAG orkar jag inte skriva nåt om, för jag e så less!!
Jag lägger upp en bild på barnens jättefina pepparkakshus de gjorde i söndags i stället :-)

Min fina vän och kollega Cicci kom hit med sin son (som går på samma avd som Emil på förskolan). Vi pyntade pepparkakshus, bakade pepparkakor, åt lite dekorationsgodis, drack glögg och mös!

Nu ska jag svälja några vitpepparkorn och hoppas på det bästa!
//Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar