måndag 26 november 2012

Snuva, skog och saffran ;-)

Dagen började med att en pigg Ella tyckte vi alla skulle upp och äta frukost kl 06,00! Lyckades få henne att ligga och dra sig i vår säng fram till kl 07,00 ialla fall.

Magnus har varit i sthlm nästan hela dan. Han har löptränat och umgåtts med en barndomsvän.

Jag och barnen trotsade våra snuviga näsor och vår hosta, för att gå en sväng i skogen. Tur att den ligger runt hörnet :-)
Vi plockade vitmossa och kottar till vårt adventspyssel nästa helg :-)
När vi kom in igen var Emil så slut stackarn att han la sig på soffan och tog igen sig. Han har legat runt febergräns hela dan och varit ganska hängig hela helgen :-(
Lite typiskt när hans kompis Flisan skulle komma och hälsa på idag. Han orkade visserligen hålla igång ett tag och han var jätteglad att träffa henne. Men orken tog slut rätt fort och han somnade på soffan ganska snart efter middagen :-/ Men vi ska förhoppningsvis träffa Flisan redan i mellandagarna och ha en heldag tillsammans! (För er som kanske inte vet så har jag och Flisans mamma Vuokko gått i samma föräldragrupp. Emil och Felicia är födda med 8 dagars mellanrum och jag och Vuokko umgicks flitigt under hela vår föräldraledighet och blev goda vänner.)

Det är bråttom upp för berget ;-)


Förresten har jag för första gången i mitt liv bakat saffransbiscotti idag. Å dom blev så himlans goooooda :-p
Livsfarligt att ha sånt gott hemma! Risken för att man är där och tullar är ganska stor.... Men jag ska verkligen försöka skärpa till mig!

//Trevlig kväll :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar