fredag 30 november 2012

"Hej mitt vinterland"

Äntligen kom det snö!!! :-)
Men varför ska allt komma på en gång tillsammans med en massa blåst?!

När jag slutade jobbet igår tog jag ett träningspass i Norrtälje. Passade på när jag ändå skulle komma hem sent och missa middagen med familjen. Jag sprang backintervaller i Görlabacken i snålblåst och snökaos! Hahaha, folk måste ju trott att jag var dum i huvet ;-) Men men det bjuder jag på :-)
Det var ett skönt träningspass och efteråt närjag kommit hem och duschat drack jag varm glögg och åt saffransbiscotti.

I morse hade det kommit ännu mera snö......

Jag fick roa mig i 20 minuter med att skotta parkeringen och sopa fram bilen.
Vägen in till Norrtälje var ingen höjdare att köra. Det var nog ett ganska bra tag sen det blivit plogat, plus att det blåste och snöade.... Jag tycker att det är lite läskigt när jag har barnen själv i bilen om det skulle hända något.... När vi kommit halvvägs blev Emil och Ella osams i baksätet och började skrika å gapa på varandra. "Pedagogiska" jag som sitter spänd som en fiolsträng i sätet med axlarna uppdragna till öronen och hakan framme vid ratten som en pensionär med dålig syn gapar :"OM INTE NI SLUTAR BRÅKA KANSKE MAMMA KÖR I DIKET!"
"Åh förlåt mamma det var inte meningen", säger Emil.
Allstå.... tänk om jag nu faktiskt HADE kört i diket efter att jag lite småstressad och spänd slängt ur mig den meningen.... ÅNGEST!! Fy va hemskt.....
Tur att jag körde som en snigel :-)

Nu har jag tagit helg!
I morgon har jag tagit semester och ska adventspyssla och baka med barnen!
Sen på Lördag ska jag och Magnus åka till Sthlm och bo på hotell. Vi ska skrota runt i Gamla stan, äta gott och bara rå om varandra <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar