onsdag 27 juni 2012

Vabb vabb vabb..................

Emils vattkoppor har inte torkat än.... Så blir nog till att vabba hela veckan.
Magnus var hemma i måndags och i går tog jag över.
Ella skruttan får vara några timmar om dan på förskolan ändå, så Emil får lite lugn och ro ;-)
När vi lämnat av Ellan i morse åkte vi och köpte en varsin tidning och en ask jordgubbar, som vi nu stoppat i oss.

Jag blir så otroligt rastlös av att "bara gå hemma". Jag tycker det känns skillnad på att vara ledig och att vabba Sedan igår har jag dammsugit, tvättat, plockat i barnens rum, bakat, läst ut boken jag började med i söndags, lagt pussel m barnen, byggt "flexitraxbanor" och tågbanor och plockat i köket flera gånger.... ändå spritter det i kroppen :-/
Om jag är ledig och har semester kan jag slappna av på ett helt annat sätt. Undrar varför det är så??

Om det kunde ta och sluta regna nån gång, så skulle jag kunna ta med Emil ut och cykla en stund. Han är ju pigg på dagarna och de sista 2 nätterna har han varit fri från feber och fått sova utan att klia och vara ledsen. Nu är det bara ett 5 tal koppor kvar som fortfarande är blåsor. Så till helgen borde han vara helt frisk tycker jag.

//Hej så länge!


1 kommentar:

  1. Angående din rastlöshet, det kan inte bero på att du har en slags "duktighetsfaktor" inom dig som gör att du känner att det inte duger att ligga och slappna av? Så kan det vara för mig ibland, att jag måste göra någonting både för att min kropp är van vid att göra saker hela tiden och för att den där "duktighetsfaktorn" talar om att det finns så mycket vettigare saker jag borde göra, även om jag inte kan komma på vad det är. Då blir jag rastlös :P

    SvaraRadera