fredag 14 september 2012

Nytt PB :-D

I går sprang jag en runda på lite drygt 5 km. Å när jag passerade 5 km, gjorde jag det på en tid under 25 minuter!! Nytt personbästa på 5 km!
Jag hade från början tänkt springa längre men kroppen var lite sliten efter min långrunda häromdan och knoppen lite seg efter en lång arbetsdag. *Skitnöjd!!*
Efter rundan gjorde jag lite armhävningar, plankan, rygglyft och nån annan typ av "liggapåryggochlyftarumpanövning".
Läste i en av våra löpartidningar att det var bra om man fick in lite styrka mellan löparpassen . Det gör kroppen starkare och en starkare kropp kan springa snabbare ;-)
Jag som är en riktig "löparnybörjare" suuuuger in all info och alla tips jag kommer över.
Jag tycker det är så förbaskat roligt, givande och utmanande att springa. Trodde aldrig att jag faktiskt skulle vara rätt så hyfsad på det. Men kanske är det just därför som jag tycker att det är så roligt. Jag märker ju själv hur mycket jag utvecklas i min löpning. Hur mycket snabbare och uthålligare jag faktiskt blir.
Dessutom mår jag SÅ mycket bättre! Piggare, friskare, lite slankare och gladare :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar