söndag 19 augusti 2012

Oväntat lugn lördagskväll

I går kväll var jag ensam hemma med barnen. Magnus var i väg till Stockholm för att springa midnattsloppet.
Tyckte att jag hade laddat upp för en bra och mysig lördagskväll med mina små hjärtan. Vi hade ju lånat böcker, skulle göra egna pizzor, äta lite godis och titta på film. Men vad händer??
Jo....... Ella som inte sovit middag på dan, somnade halv fem medan jag förberedde middagen.
Emil stoppade i sig lite pizza, gäspade och gick å la sig i sängen. Efter fem minuter sov han oxå.
Jag väntade å väntade på att nån skulle vakna, men icke......
Halv åtta lyckades jag väcka Ella, som efter en flaska välling somnade om och sov till halv åtta i morse??!!
Emil vaknade till en sväng han med, men somnade om och sov till halv fem i morse. Som tur va låg han till halv åtta och tittade på tecknat på sin lilla DVD tills vi andra sovit klart.
Dom där portabla DVD:erna har verkligen lönat sig :-)
Själv kunde jag passa på att njuta av lugnet hela kvällen, surfa lite, såg en hel film utan avbrott och åt lite kladdkaka ;-)

Om ett tag ska jag och Ella gå över till våra grannar Sofia, Kim och lilla Mira. Ella ska skänka lite kläder till Mira som hon vuxit ur. Å så ska vi se om flickorna kanske kan lyckas lite med varandra. Det skiljer nio månader mellan dom. Nu kan ju den skillnaden kännas väldigt stor. Men om några år kommer den nog knappt märkas.

Önskar dig en fin avslutning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar