söndag 15 april 2012


Semesterbilder!

Här får ni lite bilder på vad vi haft för oss i Thailand.
Flygresan gick över förväntan. Både på dit och hemvägen.
Sovstund på golvet (Det ligger 2 hopvikta filtar under).
Utsikt från vårt fönster!
Det har åkts en hel del rutchkana!!
Vi har "glassat" var och varannan dag ;-)
Stefan har sagostund för "busligan"! Vi andra njöt av lugnet som varade undertiden =)
Vi har matat fiskar som fanns på hotellområdet. Kastade man i en liten näve såg det ut som att vattnet kokade av fiskar! Hungriga stackare...
Strandlek, skotta, skotta, skotta, baka, baka, baka =)
Emil och Lukas tyckte att det var skojigt å hoppa i vågorna. Själv var jag mest på land och nojjade mig över att det skulle komma livsfarliga maneter och bränna någon av oss...
Ballkonghäng med kortspel. Vi lyckades få till ett ynka speltillfälle på heeela resan, haha. De e snärjigt att vara på semester med fyra leksugna barn som såklart oxå vill "vara med" och spela ;-)
Vi har träffat Bamse och hans vänner.
Jag och Ella e på strandprommenad.( Det betyder att jag håller henne i handen mot hennes vilja, för hon vill bara springa själv till vattnet).
Emil gungar gunghäst på lekplatsen.
Emil med farmor på elefant-trecking.Den stora elefanten bakom var den som de red på. Här står dom och väntar på att få mata den med bananer. Magnus var oxå med, jag och Ella stannade kvar på hotellet och tog det lugnt.
Annika, Stefan, Magnus och Stefan spelar lite strandfotboll.
Linnea och Ella hittade ett övergivet sandslott, det revs ganska fort ;-)
Vi skickar upp lanternor för att lyckönska det nygifta brudparet =) Annika och Stefan gifte sig den 26/1-2012 på stranden. Då jag var brudtärna och Magnus bestman har vi inga egna foton från ceremonin. Men jag kan lova att dom var jättevackra och ceremonin jättefin!! Lanternorna fick vi skicka upp kvällen efter eftersom det regnade på bröllopskvällen. Men det btyder tur har jag hört. Om det regnar på bröllopsdagen alltså.
Emil busar med farbror Stefan.
Magnus smyger på Stefan...Målet är såklart att välta honom i vattnet...
I bussen på väg till flygplatsen i Phuket.
Vi har verkligen haft en riktigt bra semester. Ätit och druckit ett massa gott och jag har verkligen låtit mig själv att koppla av. Tre böcker har jag hunnit läsa ut. Jag som älskar att läsa men aldrig tycker mig ha tid för det.
Men nu ska jag verkligen ta mig tid till det. Tycker det är så himla avslappnande. Å är det något jag e dålig på så är det att komma ner i varv och ta det lugnt. Magnus får spunk på mig när jag far omkring här hemma med 17 bollar i luften!! ;-)

Hemma igen!!

Efter 3 supersköna semesterveckor är vi nu hemma igen. Vi har haft det jättebra. Jag har nog aldrig badat som mycket i hela mitt liv! Barnen har velat vara i plurret i stort sett hela tiden och då får man ju lixom hänga med ;-)
Nu har vi en dag av uppackande, handlig och tvättning att se fram emot (plus betala räkningar...blä). Men vi har hunnit en hel del redan. Barnen e lite "jetlaggade" och vaknade kvart i fyra i morse.
Jag lägger upp lite semsterbilder senare. Nu ska här skrivas shoppinglista!
//Kram på er vänner!!

Slutet gott allting gott!

Kommer ni ihåg katten som jag skrivit lite om? Idag 2 timmar innan vi skulle åka hemifrån hittade vi ägaren!!=) Bra tajmat! Annars skulle vi fått ta med kissen (som heter Kindra fick vi veta) till polisstationen. Hade ju inte kunna lämna den lilla ute i kylan utan mat ju. Så skönt att det löste sig. Jag har legat vaken sen halv fem i morse och funderat hur vi skulle göra med den. Det lönade sig att sätta upp lappar och efterlysa den på blocket! Nu ska vi snart få i oss lite lunch, pappa min håller just på och fixar tunnbrödsrulle =P
//Hej Svejs!!

Resfeber!

imag0421 (MMS)
Tar mig just nu en liten Bailey´s i hopp om att den kanske kan stilla resfebern lite ;-) I morn e det dax! Vi har nästan packat klart allt, ska bara fixa lite hemma innan vi åker. Nojjar mig hela tiden att vi ska glömma nått eller att nått ska hända :-/ Helt i onödan...hoppas jag. Tur vi har snälla föräldrar och grannar som tittar till huset åt oss.
Får se om jag kanske kan lyckas få till ett blogginlägg när vi är där borta. Annars dröjer det ett tag.
//Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar