måndag 16 april 2012


SjukTisdag...

Imorse vaknade Ella med feber....=( Båda två är förkylda, lite småhostiga och har hög feber. Så det blir till att vara hemma hela veckan och kurera sig. Vi var iväg till husläkarna nu på em för att kolla så att barnen inte har några streptokocker. Men det var det inte, så inget pencillin. Vi hade velat att dom tog prover på mig och Magnus oxå, så att det inte är så att vi går runt bär nåt....men nej....det hade dom inte tid med!?! Bra ställe det där :-/
På hemvägen stannade vi till och köpte med oss lite vitaminer, glass=), medikamenter och en ny DVD.
.
Idag fick jag ett bra tips på en hemsida av min snälla kollega Sofie, där man bl a kan köpa billiga skärmskydd och skal till mobiler. www.fyndiq.se
.
Nu ska vi äta fruktsallad =)
//Hej hej!

Feber, fikabesök & dockor...

Emil stackarn har haft hög feber hela dan. Han har legat i vår säng nästan hela tiden och sett på tecknat eller sovit.
Ella (som verkade tycka att det var lite kyligt inne) kröp oxå upp i sängen och mös en stund.
.
Snälla morfar (som har sportlov, fuskigt) kom förbi och hade med sig rulltårta och vispgrädde. Inte dåligt på en måndag! =)
.
Ella har ägnat större delen av dagen åt att pyssla om sina dockor.
Kan misstänka att Ella har inspirerats av sina pedagoger på förskolan =)
Att ha mössa på hos oss verkar vara viktigt ;-)
Gärna villa man ju försöka låna kameran och fota själv...

Gissa vad jag gör....?

....VABBAR!! Men bara i dag, i morgon tar Magnus över =)
Emil älsklingen har fått 40 grades feber i natt och hostar/snorar =(
Själv känner jag mig lite tjock i halsen i fortfarande. Har just gjort i ordning en kopp te med honung, som jag hoppas kan hjälpa lite.
//Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar