söndag 15 april 2012


Ullared!

I går morse kl 06,00 hämtade jag upp mig kollega Cicci & sedan brummade vi iväg mot Ullared. Efter ca 6 timmars bilresa kom vi fram och möttes av fullpackade parkeringar! Vi vart guidade runt till baksidan av gekås där vi fick stå vid personalingången. Sen vart det till att köa in i duggregn i 20 minuter. Men de delade ut "supersnygga" gula regnponchos till alla som ville ha. Haha, vi såg ut som kycklingar!
Väl inne lunkade vi runt och fyllde varsin kundvagn. Det flöt på riktigt bra därinne och var inte så himla trångt som vi befarade när vi stod utanför. En tidig middag uppe i restaurangen hann vi också med, men sen......gah!!! 1 timme och 10 minuters i köande för att få betala i kassan!!!! Rätt drygt =( Det gäller att "välja rätt kassa"
Vi kom fram till vårt boende vid halv nio, åt lite godis, packade om lite i kassarna och somnade sen ovaggade ;-)
Straxt efter 07.00 åt vi frukostbuffé och åkte tillbaka till gekås för lite kompletteringshandling. Å jag hittade allt jag ville ha (+lite till hehe). Skönt att nästan alla julklappar är inhandlade.
På vägen hem stannade vi till i Jönköping och åt lunch. Jag tog en vegetarisk lasagne. Dom hade kunnat meddela att den den innehöll en rackarns massa jalapênjos!! Vart lite överraskad när det började hetta i munnen, men var rätt god ändå. Fin utsikt hade vi ialla fall!
Nu ligger jag och Emil i soffan under varsin filt å myser. Härligt att få komma hem å pussa lite på barnen och sambon!
 Hoppas ni med haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar